High Tea ???…..

Het is gezellig….
Het is lekker….
Het is High Tea….

Het was al weer meer dan een jaar geleden.
High tea(en) met de jongste dochter en een vriendin van haar.
Het was toen zo gezellig dat we besloten dit jaarlijks te herhalen.

Een datum afgesproken, 
de lokatie besproken…..

Een fikse boswandeling vooraf zou ons de High Tea nog lekkerder doen smaken.

De honden van dochter en haar vriendin waren ook van de partij.
Waarom onze kleine hond Sam niet mee ging ? Die moest weer leren om een lange wandeling te maken na de kou en de vele sneeuw die we hier hebben gehad.
Ach hij is per slot van rekening ook al zestien en een half jaar oud…..

Op de plaats van bestemming aangekomen, eerst de wandelschoenen aangetrokken, honden aan de lijn en de wandeling kon beginnen.
Dochter had een routebeschrijving mee waar bijzonderheden op beschreven stonden die we tijdens onze wandeling tegen zouden komen.
En bijzonderheden kwamen we tegen…..die niet vermeld stonden in de routebeschrijving.
Ons pad was onder water gelopen door de vele slootjes die buiten hun oevers waren getreden vanwege het smeltwater van de sneeuw. 
Er stond zo'n tien tot vijftien cm water op het pad. 
Wat nu…..
De honden  renden door het water, dolle pret….als ze konden praten zouden ze zeggen; "kom op meiden jullie zijn toch niet bang voor een beetje water !!"

Toch maar even een stukje terug lopen, over een klein slootje springen om zo via een omweg weer op het pad terecht te komen.
Mooi niet dus……Weer een sloot(je) net te groot om er over te springen.
Een andere omweg dan maar, nee hxe8…. weer een sloot(je).
Even later waren we weer terug bij af….We stonden weer voor het water wat ons pad kruiste.

Terug gaan??
Welnee….

Kom op meiden we gaan er voor, kijken of onze wandelschoenen waterdicht zijn. Met hoge, gekke, snelle sprongen door het water kwamen we weer op het droge gedeelte terecht.
Helaas waren mijn schoenen niet waterdicht…of was ik toch niet snel genoeg!
De wandeling ging dan ook verder met natte voeten.
We moesten flink doorstappen om de verloren tijd in te halen en op de afgesproken tijd bij onze High Tea aanwezig te zijn.

Het theehuis 'de Slotplaats' staat op een landgoed  bij Bakkeveen, in xe9xe9n van de grotere Friese bosgebieden.

De open haard liet ons zijn heerlijke warmte voelen. 
We nestelden ons in een hoekje en……..lieten ons verwennen.
"Wat voor smaak thee wenst u dames ?"
"Dames voor u staan de scones, muffins, petit four, bonbons, koekjes, en de hartige sandwiches."
"Eet smakelijk dames"…..Mmmmm…….lekkerrrrrr.

"Alles naar wens dames ?"
De drie 'dames' antwoorden "VOL"mondig ; "Ja hoor"…….

Het was gezellig, het was lekker, het was High Tea!

16 thoughts on “High Tea ???…..

  1. Ben zo vrij geweest even een vette ‘berichtentitel’ in te schakelen. Vond het een beetje onoverzichtelijk zo….hoop jou en Mel niet op de teentjes te trappen;) Verder heb ik de spaties verwijderd….ingewikkeld verhaal…iets met HTML enzo:)Als ik het terug moet zetten hoor ik het wel! Dikke tuut!

  2. En dan laat je het leukste weg??????
    Dat stukje van het overgooien van het hondje, jij op je hurken enzo? foei !

    Haha, is goed meis. En K? Is oke hoor, ik doe eigenlijk bij zoiets zelden zelf beslissen, laat het altijd aan de logeigenaar over, dus als je ma het goed vindt vind ik het dat natuurlijk ook! Enne ik heb dan wel een grotere schoenmaat dan je ma maar erg korte teentjes dus ook al zou je erop willen trappen heb je nog een vergrootglas nodig om ze te vinden… ohja die ligt nog bij jou trouwens, ergens op het kaasplankje ;-))

  3. Gezellig zo’n mooie wandeling met hindernissen. Bakkeveen: even onthouden. Voor als we daar ooit komen.

    Kaatje als HTML inbreekster? En moeder vindt het allemaal goed. Kijk, dat zijn de hechte families hxe8, dat is mooi.

  4. Heerlijk om hier weer jou geweldige schrijfstijl te lezen in een ‘bijzondere mooie omgeving’.
    Het blauw/paars van het vorige log, daar kon ik absoluut niet tegen.
    Mijn ziekte zorgt er dan voor dat mijn gedachten op hol slaan.
    (En eerlijk ik durfde dat hier niet te bekennen)

    Fijn logje weer van de High Tea
    Bakkeveen is mij bekend, dit vanwege het feit dat ik ooit rond het IJsselmeer heb gefietst en een grappemaker had een volgbordje verdraaid.
    Zodoende kwam ik door Bakkeveen.

  5. Ja Mel, dat was ook nog een leuke belevenis…
    De kleine hond van de jongste dochter die niet over het slootje durfde/kon springen vanwege zijn gewicht en ouderdom.
    Dochter met hond aan de ene kant van het slootje en ik aan de andere kant, met hondenriem waar hond nog aan vast zat….
    Dochter nam hond op de arm ik ging op mijn hurken zitten en “gooien maar” het ging bijna goed ik ving hem goed op alleen zijn kleine kontje raakte nog net het water…..
    Zo Melody staat het er toch nog 😉

  6. Fijn dat je er weer bent Hartelijke Hulk.
    En erg goed van je dat je nu zo duidelijk maakt waarom je niet meer bij me kwam lezen.
    Gelukkig dat mijn site aangepast is en ik jou weer als lezer in mijn weblogvriendenkring terug heb.

  7. Grappig dat hartelijke hulk weg kan blijven wegens de kleuren….voor hem waarschijnlijk minder grappig, maar toch. Misschien zijn mijn kleuren ook niet voor iedereen geschikt;)Zo leer je nog eens iets!

  8. Hanny jij bent voor het geluk geboren, doorlopend allerlei uitdagingen die jouw pad kruisen, wat een rustig wandelmiddagje zou worden, gaat over in een zwempartij, of waterballet, hoe je het ook wilt noemen, maar zo een dag zal altijd onvergetelijk blijven, als je daar aan terug denkt, hoe jullie gedwongen werden, de nodige rare capriolen uit te halen, om toch maar bij de eind bestemming te komen, die uiteindelijk weer prima verzorgd was……heerlijk snoepgoed, open haard, klinkt best wel romantisch……je zou direct het hele gedoe van de middag vergeten, gelukkig deel jij dit verhaal met ons, want jouw schrijfstijl is werkelijk fantastisch, want ik zit hier met regelmaat te schuddebuiken, zie alles al voor mij……..;-)))

    Liefssssss!!!

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

