2011…….een nieuw jaar…….

Vrij zijn…..
Je vrij voelen….
Wat is vrijheid…..

 
Een week na het oorverdovende geknal van vuurwerk waarmee we het het nieuwe jaar
begonnen zijn.
Zijn we weer vrij……
Vrij van de witte wereld…..
Hier en daar ligt nog een hoopje sneeuw waaraan je kunt zien dat er heel veel
gevallen is.
Mooi wit was de wereld, sprookjesachtige taferelen hebben we kunnen aanschouwen.

Helaas heeft al dit moois ook mensenlevens gekost.
Mensen die op weg waren …..
en overvallen werden door de gladheid.

Dus vooral bevrijd te zijn van de ijslaag die op wegen en paden aanwezig was.
Vandaag hoeven we niet heel voorzichtig de deur uit te gaan.
We kunnen weer zonder angst voor gladheid de auto pakken.
We kunnen weer spontaan naar buiten, zonder erbij na te denken wanneer de sneeuw
of ijzel die werd voorspeld jou woongebied zou bereiken.

Laten we van deze vrijheid genieten, want het is en blijft nog steeds winter !!!

Groen is de wereld……

De resten van het vuurwerk waarmee  2011 is ingeluid zijn zichtbaar geworden.
Hier en daar liggen nog wat verdwaalde vuurpijlen.
Roodgekleurde plekken op straat laten zien dat er menig rotje, of duizendklapper
is afgegaan.

…….2011…..

Een nieuw jaar….

Wat verwacht je van het nieuwe jaar ?
Verwachten !!!…..Hopen!!!….
Dat…..
….De politiek zijn uiterste best doet om Nederland zo te regeren dat we met trots
     kunnen zeggen : ‘ hier hebben we voor gekozen ‘.
….We zelf ook onze verantwoordelijkheden in de maatshappij kennen en daarmee
     aan de slag gaan.
….We inzien dat dit vaak heel dichtbij kan zijn waar we kunnen beginnen.
….We dan merken dat het een goed gevoel geeft bezig te zijn met mens en aarde.
….De tegenslagen, die we op onze weg in het nieuwe jaar tegen komen,
     de baas te kunnen.
….We negatieve energie om kunnen zetten in positieve enegie .

Een nieuw jaar…..

We staan met de rug naar het verleden,
Dus met het gezicht naar de toekomst.

Gaan we ervoor ???……

13 thoughts on “2011…….een nieuw jaar…….

  1. Met de sneeuw genoot ik van de opkomende zwarte groter wordende molshopen.
    Zonder sneeuw geniet ik van de wegsmeltende kleine witte sneeuwhoopjes.

    Het gewone dagritme is wel zo plezierig.

    Berustende groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. Natuurlijk gaan we ervoor. Alleen is de vraag: wxe1xe1r gaan we voor?

    Wel, die bevrijding begint voor mij in de maand december zelf. Ik doe niet mee met de gekte van de feestdagen. Ik eet tijdens de kerstdagen normaal en ook op oud- en nieuw verrek ik het om me vol te proppen met flappen en bollen.
    Daarnaast probeer ik me van de maatschappelijke verrechtsing (en voor mij daardoor de opgang van de hypocrisie) weinig aan te trekken. Dat valt niet mee als je bent grootgebracht met begrippen als solidariteit, samen en aandacht voor elkaar. Ik probeer me ook niets aan te trekken van al die mensen die mij een gemeenschappelijke vijand in de schoenen wil schuiven. Het is in deze tijd de kunst om genunanceerd te zijn en te blijven. Dat is wat ik ga proberen dit nieuwe jaar.

  3. Goh meis, wat de overpeinzingen over het afgelopen jaar betreft, kan ik je zeggen dat ik 2010 gewoon achter me laat en ik ga met frisse moed en zin in het leven 2011 tegemoet.
    Ik voel me vandaag goed, vol van goede moed, morgen zie ik wel hoe het verder moet.

  4. Het noorden heeft het niet echt getroffen dit jaar, met enige regelmaat hoor ik….vanmorgen moest ik weer ijs krabben van mijn auto ruiten……er is weer een aardig pak sneeuw gevallen, nu is ons landje niet erg groot, maar wat klimaat betreft zijn er behoorlijk wat verschillen, hier is namelijk bijna niks gevallen, krabben zag je maar zelden, wat het nieuwe jaar zal brengen is altijd weer een verrassing, gelukkig maar, want als je alles van te voren zou weten, hoef je eigenlijk niet meer te leven, gewoon lekker de dingen doen die je graag doet, voornemens worden vaak toch niks, dus zoals Melody’s logo boven haar web-log is:Herinner je gisteren…..Droom van morgen……Leef vandaag! Vind ik een super mooie en toepasselijke spreuk……..;-)))

    Liefssss!!!

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

