Verrassing…….

WEEKEND…..

Een gewone zaterdagmorgen,
of toch niet……

Het is 30 okt…..
Zoveel jaren terug, gaven manlief en ik elkaar het “JA” woord.
Tijdens het ontbijt haalden we samen heel wat herinneringen op van toen, “de dag”
Zoals ieder jaar, was daar ook weer een prachtig boeket rode rozen….

Tijd voor de alledaagse dingetjes die dag.
Het boodschappenlijstje lag klaar,
de wasmachine draaide.
Terwijl ik druk bezig was kwam manlief naast me staan en zei:
‘Stop maar waar je mee bezig bent en pak je koffer we gaan een nachtje weg’.
Ja maarrrrrrr……
Niks ja maar, dit is en bevel…..

VERRASSING…….

Terwijl ik, helemaal de kluts kwijt ben omdat ik niet weet wat me te wachten staat
zoekt manlief rustig zijn spulletjes bijelkaar.
Lieverd….wat moet ik aan….wat moet ik mee…..
Zijn diplomatieke antwoord.
Jij weet je altijd goed te kleden als we uit gaan, dus….
Maar neem je niet teveel mee, zoals je meestal doet.
Ja dat is makkelijk zeggen als je niet weet wat er te gebeuren staat,
zo komt er toch weer teveel in de koffer.

Er is overal aan gedacht, Sam de kleine hond wordt bij de jongste dochter afgeleverd.
Daarna kunnen we op weg naar ….??
Wat ik ook probeer, om er achter te komen waar we heen gaan het blijft bij een lach
van manlief van oor tot oor.
Hij is daar altijd een kei in geweest, een verrassing bewaren tot het moment daar is.

Na een paar uur rijden komen we in een omgeving waar we al een paar keer eerder
zijn geweest, dus mijn gedachten…..LEUK…..
Daar bijna aangekomen koerst manlief toch nog weer een ander richting.
Opzij kijkend zie ik weer die smile van oor tot oor.

Na enige tijd komen we aan bij een geweldig mooi hotel in een leuk dorpje.
We worden hartelijk ontvangen en naar onze hotelkamer begeleid.
Daar hoor ik van manlief wat de avond ons zal brengen.

Een Ierse avond staat ons te wachten

Ierse muziek en dans is iets waar je mij een heel groot plezier mee doet
en wie weet dat beter dan manlief.
Er was die avond een Iers menu…..(per toeval mijn lievelingsgerechten)
Een geweldige Ierse band “The John O’Gods”….
En dit allemaal in een geweldige ambiance, met de kleur wit als hoofdmoot
(per toeval de kleur die mij heel erg aanspreekt)

Wat een avond…..
Het was genieten……
Na zo’n geweldige avond was het heerlijk om in slaap te vallen met  de
muziek en zang van de band nog vers in het geheugen.

Waar dit was ???…….

VERRASSING……

Het ging nog even door.
Maandagmorgen, het booschappenlijstje ligt er nog
de wasmachine draait opnieuw.

Twaalf uur de deurbel gaat.
Oudste dochter en haar lief staan voor de deur.
‘We komen jullie halen’.
Hoezo halen……ik moet nog…..
Omkleden, dit is een bevel…..

We gaan, maar eerst de jongste dochter nog even oppikken.
(lief van de jongste dochter moest helaas werken).
Het wordt een gezellige middag shoppen en slenteren op een grote jaarmarkt.
En natuurlijk mag dan een cafxe9-tje niet ontbreken op zo’n gezellige middag.

Tijd om naar huis te gaan “dacht ik”, zo werd er n.l. gesproken door manlief en
de kinderen, alleen ging de route naar huis wel via een heel andere weg.
Mijn vragen worden met allerlei smoesjes beantwoord begreep ik later.
Onze terugrit eindigd bij een gezellig restaurant….,
waar ontbrekende schoonzoon ook al aanwezig is.
Er volgt een super fijn en liefdevol samenzijn…..

Was dit en verrassing ???
Wat is daar op je antwoord….
……”JA”…….

13 thoughts on “Verrassing…….

  1. Wat een heerlijk verhaal…..
    Nou dat is echt nog eens een verrassing zeg…..
    Jouw man kent je dus behoorlijk goed om met dit idee te komen……
    Fantastisch gewoon…heerlijk er even tussen uit……
    Dan nog eens de verrassing met kinderen……
    Kan je week of maand toch niet meer stuk…..
    Daar teer je voorlopig wel weer even op of niet….?????

    Groetjes en liefssssssssss!!!

  2. Hoi Hanny, wat fijn dat je even bent aan komen waaien en ja je hebt gelijk onze honden zouden echt niet zo blijven zitten was inderdaad een grapje.Wat spannend om zo ontvoerd te worden hihi. Heerlijk zo`n verrassing, echt een moment om niet meer te vergeten. Van Harte nog met jullie trouwdag!
    Het paviljoen waar jullie toen gegeten hebben zou Hotel Den Helder geweest kunnen zijn die hebben n.l aan de buitenkant een soort serre waar je op het water kijkt en kunt eten. Is nu inmiddels ook weer helemaal uitgebreid en hebben ze soort binnenplaats gemaakt wat weer vast zit aan het hotel.Voor een dikke portemonnee kun je hier sjiek eten in het Beatrix hotel voor de gewone portemonnee kun je op Cape Holland terecht bij verschillende tentjes……dusse je kunt nog komen eten maar dan niet meer in Halloween sfeer;)

    Groetjes Saskia

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

