Van veranderingen naar geluk

Veranderingen……
Vernieuwingen……
Van/aan de weblog…..ze gaven de nodige problemen
en deden mij tijdelijk stoppen met schrijven.
Er kon ook niet meer gereageerd worden op mijn blog.
Zelf ben ik een leek in oplossen van problemen die ik op de
digitale snelweg tegen kom…..
Gelukkig waren daar de hulptroepen die uitrukten en er alles aan deden
om mij weer op(de) weg te helpen.
En zie ik rij weer……

Het voorjaar ging…..
De zomer kwam…..

Zomer…….

Genieten van de natuur.
Of je nu fietst loopt of ligt in de buitenlucht, er is altijd wel iets moois wat je ontdekt.
Met enige regelmaat lig ik bij de caravan midden in een veldje met veel klaver.
Frisse groene  blaadjes honderden, nee duizenden.
Mijn ogen zoeken naar dat ene klavertje…..
Een kevertje kruist mijn zicht, wat een prachtig mooi beestje zo van dichtbij,
hij heeft een mooie blauw/groene glans op zijn schildje.
Hij baant zich razend snel een weg door de groene klaverblaadjes.
Daaaag mooi kevertje.
Mijn ogen zoeken verder naar dat ene klavertje…….
Een vlindertje strijkt neer op een bloeiend klavertje,
wat een mooi  teer beestje.
Zijn roltongetje zoekt in het klavertje naar nectar, maar vind niet wat hij zoekt
en fladdert weer verder.
Daaaag mooi vlindertje.
Mijn ogen zoeken verder naar dat ene klavertje…..
Mijn ogen worden moe,
mijn ogen worden zwaar.

Als ik wakker wordt sta ik op en werp nog een blik op het veldje klavertjes.
Morgen verder zoeken?
Ik kijk om mij heen.

Manlief zit lekker onder een grote bloeiende vlierbesstruik te puzzelen.
Hondje Sam ligt languit onder de tafel.
De zon laat zich van zijn beste kant zien.
Vier veulens liggen in de wei lekker lui te zijn met hun moeders grazend in de buurt.
Een paar merels zingen hun hoogste lied.
Een vliegtuig laat zijn witte strepen na in de lucht.
Het is tijd voor een glas wijn.

Waarom zoeken naar dat ene klavertje, als het…geluk…zo dichtbij te vinden is.

9 thoughts on “Van veranderingen naar geluk

  1. als je er per ongeluk xe9xe9n vindt is toch ook al hartstikke mooi? Echt tijd erin stoppen lijkt best zinloos. Je moet de mooie en kleine dingen van het leven waarderen, dxe1t is echt geluk!

  2. Wat fijn om dan ineens te zien dat het geluk er al is, het zit ‘em in van die hele kleine dingen dat je er zomaar overheen zou kunnen kijken. Fijn dat je het zag en het begreep, lekker vasthouden!!!

  3. Lieverd jij bent je eigen klavertje vier.
    ook al mist er in jouw gevoel soms xe9xe9n blaadje, toch heb jij het geluk om de dingen om je heen te blijven zien.
    En daar komt nog bij dat je het zo mooi weet te omschrijven.
    (ik zal me er eens in verdiepen waarom je niet in “mijn gedachten”kunt komen.
    In het echt ben je wel vaak in mijn gedachten, dus daar ligt het niet aan.
    liefs

  4. Je ziet dat klavertje niet als je het telkens voor een ander bent schat, kijk eens in de spiegel en wees het voor jezelf!

    Ps… en? en? en? en? en?
    Even goed kijken en dan……..
    Kans maken op iets heeeeeeeeeeeeeel bijzonders!!!!!!!!!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

