Dagen van regen…..

Wat doet regen met je….

Voelt de regen in de zomer anders dan in de herfst ?
….Regen is toch regen….

Regen in de zomer, voelt niet zo koud.
Als de zon weer gaat schijnen na een zomerse regenbui voel je daarna weer de warmte……

Regen in de herfst, voelt soms koud.
Als de zon zich dan heel misschien weer laat zien voel je niet gelijk de warmte….

Die warmte moet jezelf maken….
of  misschien wel zoeken….

Het regent……regent…..regent…..al een paar dagen.

Ze staat voor het raam en kijkt naar buiten ze ziet de vele waterdruppels die kronkelend hun weggetjes  maken langs het raam.
De regen die de vijver doet leven het is net of er allemaal belletjes geblazen worden,
de merels en musjes die ondanks de regen zich toch nog gaan badderen in het vogelbad.
De regen die het laatste blad van de bomen schud, wat op de natte grond terecht  komt.

Ze kijkt er met een glimlach naar…..

Het is avond, donker en het regent nog steeds,
Ze heeft de dag in huis door gebracht,
maar wil  nu naar buiten,
ze wil de regen voelen, ze wil de wind door haar haren voelen,
ze wil door de bladeren lopen, ze wil weer even kind zijn.
Ze staat op en gelijk met haar staat Sam (haar hondje) al naast haar en weet ik mag mee.
Ze trekt haar jas en laarzen aan, doet Sam aan de riem en samen duiken ze het duister in.
Overdag loopt ze meestal het landweggetje op en zo verder……
maar s’avonds is het daar te donker en loopt ze gedeeltelijk door de bewoonde wijk.
Ze laat de regen en de wind hun gang gaan en neurixebt het  liedje…I’m singing in the rain…

Ze kijkt  tijdens het lopen naar de huizen waar de meeste ramen verduisterd zijn, op een enkeling na. Ze fantaseert wat zich daar achter die ramen afspeelt, ze loopt voorbij een huis met een praktijkruimte ernaast.
Ze kent die praktijkruimte met wachtkamer….ze is daar heel vaak geweest……

Ze loopt verder….
De regen en wind doen erg hun best, ze lacht erom het deert haar niet.
Ze schopt tegen de bladeren en kijkt brutaal naar binnen bij de huizen waar geen verduistering voor zit.
Haar oog valt op een poes die op de venterbank van een huis zit en ook naar binnen kijkt maar met het verschil dat poes naar binnen wil.
Sam heeft er genoeg van hij is nat en wil naar huis en trekt aan zijn riem, kom vrouwtje het is genoeg geweest voor vanavond.
Ze lopen samen verder tot ze weer voor hun eigen huisdeur staan, ze hoeft zich niet af te vragen wat zich daar achter de gesloten ramen afspeelt ze weet het……

…..WARMTE…..

4 thoughts on “Dagen van regen…..

  1. Leuk dat je ook bij mij kwam lezen, dank je en natuurlijk ben je welkom in “mijn gedachten”
    De regen op het dak van onze caravan waar wij bijna de hele zomer verblijven vind ik heerlijk.
    Het is dan net als bij jou thuis, zo “warm”

    Wat heb je dit weer mooi geschreven Hanneke.

  2. Regen vind ik niet fijn.
    Ik houd niet van nat worden.
    Ik kan zelfs niet zwemmen omdat het water zo nat is.
    Een ligbad is niet aan mij besteed.
    Douchen doe ik zo vlug mogelijk.
    Maar…………., een kopje thee vind ik heerlijk!

    Dikke Hulkhug voor je mooie schrijfsel!

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

