Ruim een jaar geleden….

Begin je aan een weblog,
je gaat schrijven…..
waarom ga je schrijven….

Je wilt ontladen….
je wilt gebeurtenissen uit je leven kwijt….
van je af schrijven….

Ruim een jaar verder….

Je hebt al heel wat logjes geschreven,
hoe ver ben je nu….
wat heeft het met je gedaan….
hoe voel je je nu…

Wie vraagt dit …..
wie wil dit weten….

Jij….ja jij….
Vertel het maar, zeg het nu….

Het voelt soms goed, ja soms…niet altijd.
Het schrijven van gebeurtenissen uit je leven , of dat nu het heden is of uit het verleden,
is best moeilijk, als je gewent bent alles zoveel mogelijk voor jezelf te houden.
Je bent bang dat een ander….
ja weer die ander waar je altijd eerst aan denkt voordat je aan jezelf denkt.
Je schrijft altijd met enige reserve,
omdat je bang bent….
Waar ben je dan bang voor,
bang voor onbegrip…..
waarom maak je het je zelf toch zo moeilijk.
Dit is toch niet waarvoor je schrijft ?
want je weet best dat schrijven je vaak ook een heel goed gevoel opleverd.
Maar het kost je nu nog veel energie , omdat je nog herstellende bent van een Burn Out en daardoor het schrijven soms helemaal niet meer ziet  zitten.
Ga je er nu mee stoppen dan ???
Nee echt niet….
Je wilde  laten weten, dat na ruim een jaar logjes geschreven te hebben het nog niet gaat zoals je zelf graag zou willen.

Maar je gaat verder…..
je gaat weer voor een jaar,
ontladen….

14 thoughts on “

  1. Wat een herkenning!
    En schaam je nooit voor je schrijven.
    Je doet het zxf3 mooi!

    Een BO beleven werpt je diep in je menszijn terug.
    Niets verkeerd aan om jezelf te leren kennen.
    En de 2 stapjes vooruit en 1 achteruit zul je nu wel herkennen.
    Ooit komt het goed, hoewel het litteken blijft.

    Wat je mi nu nodig hebt is een hxe9le dikke knuffel van de Hulk.
    Denk aan je!

  2. Via aljoenietisAl kwam ik hier bij jou terecht.
    Wat ik hier zo lees spreekt me wel aan.
    Volgens mij schrijf jij vanuit je gevoel en gedachtes.
    Ik ga nog wat meer logjes van je lezen en kom zeker terug om nieuwe logjes te lezen.
    Vriendelijke groetjes vanuit mijn gedachten

  3. Net als mijngedachten kom ik ook via Aljoeniet hier terecht…en ook mij spreekt het aan.
    Wat jij nu doet, dat vanjezelf afschrijven, durf ik(nog) niet op mijn logje.. heel soms maar, maar ik kan de reactie’s niet aan, Dus ik laat mijn vrolijke kant zien, zoals altijd en ook thuis. Wat diep in mij verborgen zit komt er zelden uit..het altijd op zoek zijn naar geborgenheid, naar veiligheid en wat ik niet vinden kan. Geef niet want ik denk dat ik dat nooit zal vinden…ik berust er in.
    Maar om het van je af te schrijven lijkt me heerlijk omdat te kunnen,maar zelfs in blogland voel ik me niet veilig. Gek he?
    Ga door jij.. ik ga je lezen en wie weet durf ik dan ook nog eens.

    dikke knuf
    Tham

  4. Ben ik de derde die via Al hier terecht komt 😉 Op mijn vorige weblog was ik veel opener dan nu, ik ben er een beetje van terug gekomen, voelde me te kwetsbaar worden en mensen hebben al snel een beeld van je gemaakt ook merkte ik en ik vond het beeld wat ze hadden niet kloppen. Ik ben dus wat minder open nu en dat bevalt me nu beter.
    Woon je echt in friesland? Ik ook.

  5. Ja Thamara, maar we hebben zoveel kanten toch? Ik wel tenminste en als ik dan zoals ik deed vooral mijn kwetsbare kant laat zien dan gaan mensen op een bepaalde manier reageren. Ik ging mezelf nog zielig vinden af en toe door reacties. Terwijl ik dan net weer in een andere stemming was bv.
    je kunt dan ook blijven hangen als het ware.
    Ik toon nu meer mijn ‘sterke’ kanten. Zpoets denk ik..ach ik eet het ook niet, ik vind het gewoon niet fijn als mensen je zo snel in een hokje zetten.

  6. Menselijk

    Zwak, als ik toegeef aan verleidingen
    Zwak, als ik me niet kan beheersen
    Zwak, als ik voor de makkelijke manier kies
    Zwak, als ik me verschuil
    Zwak, als ik doe wat iedereen doet
    Zwak, als ik me anders voordoe dan ik ben

    Sterk, omdat ik ben wie ik ben
    Sterk, als ik mijn zwakheden accepteer
    Sterk, als ik me kwetsbaar opstel
    Sterk, als ik dienstbaar en behulpzaam ben
    Sterk, als ik laat zien wat ik voel
    Sterk, als ik jouw tranen huil

  7. @ Lieve Thamara,
    Zoals jij hierboven reageert zou ik geschreven kunnen hebben, voordat ik mijn Burn Out kreeg.
    Ik durfde het ook niet ik ‘dacht’ ook dat ik het niet kon….want ik was al zo vaak bezig geweest met pen en papier.
    Ik hou het nu kort….maar ik hoop dat je het ooit ook van je af kunt schrijven, wat dan niet wil zeggen dat je ineens alles anders of beter ziet.
    Het gaat met vallen en opstaan.
    Ik kan n.l ook niet iedere dag achter mijn laptop zitten dan wordt de druk weer te hoog.
    Lieve Tham. sterkte… en ik vind het erg fijn dat je mijn logjes leest.

    Liefssssssssss, Hanny

  8. @ lieve Margreet,
    Ik schrijf…. en de reacties die daar opkomen vind ik erg fijn.
    Maar alleen ik voel wat ik schrijf en alleen ik heb mijn gedachten hierbij en alleen ik beleef het intens.
    En alle lieve positieve reacties zijn welkom en meeenomen….
    En zoals ik ook al bij Tham. schreef, zit ik niet iedere dag achter mijn laptop want dan wordt de druk voor mij weer te hoog.
    Ik kom xe9xe9n dezer dagen ook eens bij jou buurten hoor.
    O ja…ik ben een echte friesin maar woon al 30 jaar in Drenthe maar mijn fam.woont gelukkig nog steeds in friesland daardoor kom ik er nog regelmatig.

    lifssssssss, Hanny.

  9. Dat is zo Hannie, niemand kan echt voelen wat jij voelt, ze kunnen alleen proberen het in te voelen. Ze nemen dan hun eigen ervaringen mee natuurlijk.
    Ik heb ervaren dat men me vaak verkeerd begreep, waardoor ik minder intiem ging schrijven, ik raakte er zelf bijna van in de war.

    Ik ben een Groningse die nog net in Friesland woont, op het randje dan..bijna in Drenthe.

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

