Voorjaar…met mist…

Zon….langer licht….in de tuin zitten….luisteren naar de vogels….luisteren naar het voorjaar….dus genieten !!!.
Waarom dan toch die mist in je hoofd…waarom niet optimaal blij zijn…waarom niet echt genieten…

Deze tijd van het jaar komen er zoveel herinneringen naar boven aan/ van mijn overleden ouders, die mij zo dierbaar waren… en nu nog zijn in herinnering…
Ze woonden in een mooi dorp buiten de bebouwde kom… in het bos… een super plek, met een groot erf en veel tuin… een prachtige mooie tuin… aangelegd en onderhouden door mijn vader.
In het voorjaar stalden wij onze caravan daar en mochten we mee genieten van die mooie bloemen in de perken…mee genieten van de verse groente uit de moestuin…meegenieten van de lekkere soep die mijn moeder maakte…genieten aan het water dat door het bos liep…genieten van de prachtige natuur.
…….luister naar de stilte om je heen…….hoor je de specht die zijn best doet een gat in de boom te maken…….de duif die roept om een partner want het is voorjaar……..de merel die het hoogste lied zingt…. de meikever die uit de grond kruipt….

De warme zwoele avonden doorbrengen met een glas wijn/een koel glas bier, met op de achtergrond de uilen die in het donker met elkaar communiceerden….een vleermuis die boven je hoofd zijn best deed nog wat in z’n vlucht te vangen.
Maar ook de zware onweersbuien die over trokken en menige boom trof waar de bliksem insloeg , wat was het dan heerlijk dat je dan even bij je ouders in huis kon zijn tot de bui over was, het voelde daar  zo veilig…net als vroeger…( toen je nog een klein meisje was)
Na zo’n bui  naar buiten…hmmmmm…die geur zo fris… de waterdruppels die van de bomen vielen en de vogeltjes die fluitend weer tevoorschijn  kwamen, ook blij dat de bui over was.

….Dit waren herinneringen….aan een voorjaar toen mijn ouders nog leefden...

Je weet dat het anno 2009 is… en kunt genieten van het voorjaar…en mag genieten van het voorjaar…waarom dan toch die mist in je hoofd….

….Omdat je je ouders mist… en de plek waar ze woonden…

Toch is de mist na deze mail aardig opgetrokken, want ik was weer even terug bij mijn ouders en mijn geliefde plek waar ik mijn jeugd heb doorgebracht………..

5 thoughts on “Voorjaar…met mist…

  1. Wat heerlijk om zo terug te kunnen denken aan je jeugd en tijden van weleer omtrent je ouders. Verdriet en tranen mogen omdat je hen, die je dierbaar waren, mist. Maar inderdaad, zoals Toaske het ook al schreef, het houdt ze levend in je herinneringen.

    xx

  2. Als ik ergens met heel veel pijn in mijn hart aan terug denk is het wel pake en beppe met hun mooie huisje op de mooiste plek die er voor mij bestond, wat mis ik dat!

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

