een liefdevolle herinnering…

      

               29 maart….2008
                                               …
mijn lieve vriendin…
               29 maart….2009

Lieve, lieve, vriendin….
Een jaar geleden heb ik afscheid van je moeten nemen….

Dertien jaar waren we toen we vriendinnen werden.

…Een ringetje daar begon onze vriendschap mee…,
ik had er geen maar jij had er twee.
Gul als je was kreeg ik er xe8xe8n van jou,  daarna werden we dikke vriendinnen….

We hadden alletwee lieve ouders en mede daardoor een onbezorgde jeugd.
We waren twee levenslustige ondernemende meiden.
We kregen alletwee een vriendje.
We trouwden en kregen kinderen, we woonden niet  in hetzelfde dorp en zagen elkaar daardoor  minder.
De kinderen waren de deur uit en onze vriendschap werd weer net zo geweldig als eerder.
We waren hartsvriendinnen die lief en leed met elkaar deelden.
Vele gesprekken…lachen…huilen…winkelen…wandelen…

Plotseling kwam daar die ongeneeslijke ziekte op je pad, dat was een enorme schok….
Maar jij zo geweldig …flink…sterk…en vol strijdlust zorgde zelf weer voor een beetje rust.
Vier jaar hebben jij en je lichaam gevochten… om zo lang mogelijk bij je dierbaren te blijven,
je wilde iedereen nog zoveel liefde geven.

Onze ringetjes van vroeger waren we na zoveel jaren kwijt geraakt…helaas…
Toen we wisten dat het einde van dit aardse leven voor jouw ten einde liep, hebben we nog goede gesprekken gehad… en jij was er klaar voor…
Ik zou je zo gaan missen, ik wilde verbonden blijven met jou…..
Ik heb twee zilveren ringetjes gekocht…xe8xe8n voor jou en xe8xe8n voor mij…
en je gevraagd of je die wilde dragen,..en meenemen op je grote reis…
Ik heb je belooft mijn ringetje te dragen dag en nacht…altijd…
zo zou ik symbolisch altijd met jouw verbonden zijn…
De dag dat we jou naar je laatste rustplaats brachten hadden we alletwee ons ringetje om,
het voelde goed, we waren vriendinnen en we bleven vriendinnen.

                 ….Onze vriendschap begon met een ringetje, en eindigde met een ringetje….

Lieve vriendin, een jaar is er voorbij gegaan er is veel met mij gebeurd in het afgelopen jaar, wat had ik dit ook graag met jou willen delen….ik mis je….

               

10 thoughts on “een liefdevolle herinnering…

  1. Tja….
    voordeel van ouder zijn is dat je meer levenservaring krijgt…..
    nadeel van ouder zijn is dat je bovenstaande ook meemaakt en als lezer dus herkent en weet hoe het voelt als je het zelfde ongeveer hebt meegemaakt..
    Draag die ring met eer en liefde meis, en wat iemand voor mij ook al zei; vriendschap, echte vriendschap, eindigt niet, de dood is een tussenfase, zoals jullie eerder al hebben gedeeld, ooit komt weer het moment dat jullie weer samen die draad oppakken zoals jullie eerder ook al deden!

    Sterkte hoor, liefs Melody

  2. Mooi geschreven mams! Weer iets toevertrouwd aan je log. Zoals Reny al zegt, een ring is niet voor niets rond, het staat voor het oneindige. Een plaats geven is het enige wat je kunt doen en ook moet gaan doen. Dat is wat zij wil…dikke kus

  3. Iets weten en iets voelen zijn 2 verschillende dingen….
    Vrede met beide krijgen is stap 3

    Het kost tijd lieverd, en niemand kan die tijd bepalen voor jou, jij voelt het zo en jij bepaalt zelf wanneer het rouwen afneemt en het koesteren van de herinneringen de overhand krijgen!

    Knuffffffffffffffffff

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

