Verstrikt in een spinneweb

Positieve energie….Negatieve energie…
Positief denken….Negatief denken…

Ze komt er even niet uit…..
Haar hoofd is net een…spinneweb… en dat ene goede celletje wat …positief… heet, zit gevangen midden in het …web.. het …negatieve …celletje is nog vrij en lacht gemeen naar het positieve celletje.
Wat moet het positieve celletje doen om vrij te komen !!!!

Ze gaat naar haar psycholoog en legt voor de zoveelste keer uit, dat de negatieve gedachten haar zoveel energie kosten.
Zijn het wel negatieve gedachten ? of verwar je het met piekeren en maak je daar dan zelf een heel groot probleem van.
Is dat dan niet hetzelfde ???
….Nee….
Je bent vergeleken bij het begin van je burn out al een hele stap vooruit gegaan.

…Het positieve celletje  probeert nu uit het web te komen…..

Er volgt een goed gesprek.
Er moeten keuzes gemaakt worden…erg moeilijk…
Stapje voor stapje  proberen je werk weer wat op te pakken !!!
Het negatieve celletje hoort dit en roept heel veel vriendjes erbij, en lacht zich rot…
want die weet dat dit haar nog niet gaat lukken.
Dan is er nog een keuze…
het kan je herstel ten goede komen,
….STOPPEN MET WERKEN….
Geen druk meer…geen moeten meer…meer rust…en….genieten met je lief ( die over een paar weken ook een zee van vrije tijd heeft)… kijk naar je leeftijd !!!!

Het positieve celletje heeft dit ook gehoord en vecht en worstelt ondertussen om uit het web te komen, en jawel …het lukt haar,  ook zij is vrij…en trommelt ook heel veel vriendjes op.
Daar staan ze nu…tegenover elkaar, de positieve celletjes en de negatieve celletjes, ze gaan strijden tegen elkaar.
Dat kost dus zoveel energie…..wat voor energie…..????????????

Jullie horen het  nog wel van haar welke celletjes gewonnen hebben……..

8 thoughts on “Verstrikt in een spinneweb

  1. De positieve celletjes gaan winnen, al kost het energie (die misschien moeilijk te vinden is) maar je komt er wel!! Probeer te plussen en de minnen naast elkaar te zetten om een goede keuze te maken. En werken is goed en mooi, maar als je een keuze hebt dan moet je goed nadenken of je er energie uithaalt of dat het energie kost.

    Dikke kus,

    Li

  2. Ik zet m’n geld in op het positieve celletje, dat gaat vast en zeker winnen. Het is vaak een kwestie van twee stappen vooruit en xe9xe9n terug en dat vreet energie. Maar volgens mij ben je een echte doorzetter en komt het uiteindelijk goed en wordt het daardoor nog beter.
    En let maar ‘ns op, daarna begint de celdeling! Alleen maar positieve cellen!!!

  3. Welke keuze je ook maakt, het is toch heel positief dat je die kunt maken??????? Volgens de wet van Bartje is dus elke keuze een goede😉

    Dus heel veel succes met kiezen!!!! Het is trouwens net een cache, het is even zoeken maar dan heb je wel wat leuks gevonden!

  4. Ik weet wel op welk celletje ik zou willen stemmen. Als die negatieve celletjes je gaan vertellen dat je daarvoor anderen moet teleurstellen, recht in het gezicht aan moet kijken en je keuzes kenbaar maken, dan moet je ze een trap geven. Uiteindelijk gaat het om jou en jou leven. Ik weet wat je het liefst wilt. Het is dus ook aan jou om die positieve celletjes te laten winnen. Dat gaat best energie kosten, maar je krijgt er linea recta een dosis voor terug als de kogel door de kerk is. Doen! Voor jezelf! Dikke tuut

  5. rugzak leeg? als dat zou kunnen?
    Enne ja het was een lap maar de inhoud van mijn rugzak staat er niet hoor…. kijk wel uit! Mensen veroordelen me toch al dus als ik mijn rugzak ga omkeren is t hek van de dam hihihi rel in weblogland enzo

    Jij en ik bij de koffie, omkeren die rugzak en dan vullen met de grote g, heeeeeeeeeeel veeel!
    lijkt me straks plan!

    Knufff

  6. Wat prachtig beeldend verteld, ik zie ze helemaal voor me.
    Er zijn en worden soms ook heel wat oorlogen bij mij gevoerd.
    maar door de positieve celletjes staan we er nog steeds. ookal zijn ze soms in de minderheid, ze houden vol en zijn uiteindelijk de sterkste.

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

