Jaren terug

Ja… hier komt hij dan, een anekdote over onze puber dochter van jaren terug, sorry Kaatje je hebt zelf dit deurtje geopend…..maar ik hou het bij xe8xe8n hoor….Wie heeft er nog een kelderkast ? dit huis heeft er een, waar de boodschappen van de super in zijn opgeslagen. Zo ook jaren terug werd die regelmatig bijgevuld. Als moeder zijnde weet je dan precies wat je inkoopt….dus ook de zakjes chips, drop en koekjes die voor het hele gezin bestemd waren. Regelmatig kwam het voor dat ik zocht om een zakje chips of drop etc. wat er niet meer was!!!! en begon ik soms aan mezelf te twijfelen  ik had toch….? Dus de kids maar eens polsen,heeft xe8xe8n van jullie soms ????….NEE HOOR…was steevast hun antwoord. Nu hadden we een dochter die niet zo snoeperig was, (maar die was dan ook nog niet aan het puberen) de andere dochter hield erg van alles wat maar in een zakjes zat en er lekker uit zag. Als moeder zijnde moet je heel tactisch te werk gaan om er achter zien te komen welke dochter, want dat stond voor mij vast dat het xe8xe8n van mijn dochters was die zo nu en dan dat lekkers niet kon weerstaan wat daar in de kelderkast lag en lekker voor zichzelf opsnoepte….Tijd om eens poolshoogte te nemen op hun kamers en gelijk hun bedden even verschonen, ik begon bij de oudste "puberende" dochter….en jawel het was raak….tussen het bed en de muur(het bed stond ongeveer 15 cm van de muur)vond ik lege zakjes van chips etc… Dochterlief kwam van school thuis,eerst samen gezellig thee drinken, daarna naar haar kamer om haar huiswerk te maken of… ??? Even later ga ik naar boven even bij mijn dochter kijken en haar nog eens te vragen…..????  NEE HOOR MAM…… sprak ze met een mond vol drop. Ja dan val je toch echt wel door de mand en ik ook nog eens de lege zakjes naast het bed tevoorschijn toverde kon dochterlief er echt niet meer onderuit…..moraal van dit verhaal, ruim direkt het afval op van alles wat je eet…..

3 thoughts on “Jaren terug

  1. Hahahahaaa, er valt nu niets meer te ontkennen…wat een verschil met mijn zus. Die had een snoeptrommeltje op haar kamer en bewaarde alles. Voor mij weer een manier om haar te chanteren. Soms ruilde ik een singletje voor een snoepje. Om het een week later weer terug te eisen…ik was erg!

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

