Je kunt het !!!

Het spookt soms in mijn hoofd, zoals vanmorgen toen ik wakker werd…Ineens waren ze er weer al die "herinneringen" die zo’n pijn doen en waar je nog niet goed mee om kunt gaan, maar dat wel probeerd…Wat kan ik doen om dat gespook uit mijn hoofd te krijgen,want dit gespook wil mij het liefst kapot maken, het wil niet positief zijn…Ik kijk naar buiten er staat een straffe wind het is net of de vogels die ik in de lucht zie vliegen er niets voor hoeven te doen, de wind laat ze vliegen. Het is net of ze me roepen…kom ook naar buiten en laat de wind door je hoofd waaien…kom…ja ik kom… Jas aan sjaal om mijn kleine hondje Sam aan de riem, daar gaan we, we hebben de wind tegen, dat is niet erg, je wilt toch dat gespook uit je hoofd!!!….Blaas maar jan de wind blazen maar, toe maar…Sam wil liever terug, maar als ik even met hem praat is het net of hij zeggen wil …okxe8 als het goed voor jou is ga ik wel verder met je mee. We komen langs een weiland met paarden ze galopperen naast ons…oeps…ik ben nogal bang voor paarden, aan het einde van het weiland blijven ze staan en wachten op ons, ze kijken me aan, het is net of ze zeggen willen, we liepen een eindje met je mee maar nu kun je  zelf wel weer verder …je kunt het…ik glimlach,en loop verder. In een weiland bij een slootje staat een reiger zijn hongerige maag te vullen, hij kijkt mij aan en het is net of hij wil zeggen,…loop maar verder,ik kijk je wel na…je kunt het… ik glimlach ,en loop verder. We komen bij het kanaal.  Een groep ganzen ziet ons aankomen, ze glijden xe8xe8n voor xe8xe8n het water in en gakken er een eind op los, ze kennen ons….ze zwemmen met ons mee tot aan de brug daar blijven ze liggen en gakken en snateren, net of ze zeggen willen…we hebben je een eindje begeleid maar nu kun je het zelf wel verder je kunt het…  ik glimlach, en loop verder en moet nog een eindje door het dorp. Voor ons loopt een zwart witte poes, Sam ziet hem ook en wil het liefst achter de poes aan maar ik hou hem kort aan de riem, de poes kijkt om en ziet ons ze is niet bang, ze laat zich aanhalen en aaien, wat een schatje, dan kijkt ze me aan, het is net of ze zeggen wil,…zie je, ik ben ook niet bang voor jou…jij hoeft ook niet bang te zijn, ga verder…je kunt het… ik glimlach en loop verder naar huis…..Wat heeft deze dag me geleerd…nee…wat hebben de dieren me vandaag geleerd…ga er voor…je kunt het.

3 thoughts on “Je kunt het !!!

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

