Ga verder!…..

Waarom sta je stil,
waarom loop je niet door,
waarom ga je niet verder.
Waarom niet!….

Ga verder met je leven  dit is niet wat je wilt.
…..Onrecht…..
Je kunt er niet mee omgaan, je probeert er vanuit te gaan dathet onrecht” eens een toepassing vanhet recht” zal worden!…Onrecht kunnen wonden aan een mens toebrengen… het doet pijn, ook heel veel pijn als je ziet dat het om mensen gaat die je erg dierbaar zijn en waar je voor door het stof wilt gaan.
Het maakt je geestelijk zo moe, dit duurt al zo lang  je staat aan de zijlijn machteloos toe te kijken en soms doe je en poging om het onrecht te weren en/of te keren maar de muur is zo hard als je er met de rug tegenaan staat.

Je vlucht door jezelf lichamelijk moe te maken met allerlei activiteiten, die je een zekere voldoening geven maar niet het nare onrustige gevoel in je lichaam doen stoppen.
Niemand mag het merken zien of  voelen wat er in je hoofd omgaat dat er een wond in je ziel is opengegaan en bloedt…..niemand zal ooit weten wat er echt in je omgaat je legt jezelf deze grenzen op. Je weet dat je weer balanceert op het randje….het randje van een burn-out waar je eerder mee te maken had. Toch weet je dat je nooit weer zo diep zult vallen als toen…en er alles aan doet om het niet weer zover te laten komen. De medische hulp die je toen had heeft je geleerd dat je mag vallen maar dat er ook een keuze is om weer op te staan en dat die keuze aan jezelf is!…..

Het wordt nu tijd om weer op te staan…. je tranen te drogen, jezelf toe te spreken, de bloedende wond te stelpen en verder te gaan met een/het leven wat je zo graag wilt ook al zal het  moeilijk  zijn, je zult  in jezelf moeten blijven geloven en vertrouwen!…

Loop nu verder…je hebt nog een lange weg te gaan, waarvan het einde nog lang niet  in zicht is maar loop door, het kan ook zo zijn dat aan het einde van die lange weg,

…het recht zal zegevieren!…

10 thoughts on “Ga verder!…..

  1. Ik droomde eens en zie ik liep aan ‘t strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.

    We liepen samen ‘t leven door en lieten in het zand, een spoor van stappen, twee aan twee; de Heer liep aan mijn hand.

    Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd, van diepe smart en hoop.

    Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.

    Ik zei toen: “Heere, waarom dan toch?” Juist toen ‘k U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op ‘t zwaarste deel van ‘t pad…

    De Heer keek toen vol liefde mij aan en antwoordde op mijn vragen: “Mijn lieve kind, toen ‘t moeilijk was, toen heb Ik jou gedragen”.

    Kijk voor je…….daar sta ik!
    kijk achter je …….daar sta ik!!
    Kijk naast je……..daar sta ik!!!

    -x-♥

  2. Lieve Hanny, laat het gaan, wat voor goeds brengt het je dat het “recht” zal zegevieren? Dat is een momentopname, jouw verdrietig gevoel over het onrecht verandert daardoor echt niet.
    Accepteer het, en ga door met het genieten van het “goede” in je leven. Je lief verdient dat!
    Ik denk zomaar dat jij moet stoppen met het “willen”!
    Je bent nog vaak in mijn gedachten Hanny.
    Liefs, Geesje

  3. Lieve Hanny ik ken je nog niet zo lang en weet dus ook niet over het onrecht wat jou is aangedaan.Toen ik het ooit moeilijk had zei een vriend tegen me. Voor je kijken, daar is het te doen. Wat achter je ligt is voorbij en kan je niets meer aan veranderen. Dat heb ik altijd vast gehouden sindsdien. Het is zo jammer van alle kostbare tijd. Sterkte, big hug liefs Ria xxx

  4. Hallo Henny, ik ben blij dat ik je site te “pakken” heb gekregen. Heb je zelfs gegoogled maar kon je niet vinden. (Dat zegt niets over Google, maar alles over mij.) Gelukkig heeft Melody me uit de brand geholpen.
    Waar je over schrijft, daar heb ik geen idee van. Ik kom letterlijk en figuurlijk net bij je kijken. Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen, of datgene waar je mee worstelt, het waard is om een burn-out mee te riskeren… Loop jezelf niet voorbij, want je haalt het zo moeilijk weer in.
    Ik wens je moed en vertrouwen!
    Liefs, Kakel

Spreken is Zilver, Zwijgen is Goud. Zo leuk.... dat jij mij bezighoudt!

